Omuz Kemik Kırıkları

Travma sonrası, kol kemiği ( humerus kemiği ), eklem içi kırıkları, omuz çatı kemiği kırığı, omuz eklemine katılan köprücük kemiğinin ( klavikula kemiği ) ve kürek kemiğinin ( skapula kemiği ) kırıklarıdır. Kol askısı ve bandajlarla iyileşebileceği gibi, hastanın ameliyat olmasını gerektirebilir.

Ağrı, şişlik ve hareket kısıtlılığı görülür. Şikayetler kırık boyutuna göre değişkenlik gösterebilir. Hasta kırık olduğu halde kolunu ve omzunu oynatabilir.
Kırık şekline göre değişen hareket kısıtlılığına ek olarak omuz başı, omuz çevresi veya kolda şişlik, dirseğe yayılan morluklar görülebilir. Muayene sırasında ağrı vardır. Hastayı zorlamadan tetkik yapılır.
Tanı için çoğu zaman röntgen istenmektedir. Röntgende görülemeyen ayrışmamış kırıklardan şüphe duyuluyorsa manyetik rezonans veya bilgisayarlı tomografi ile görüntüleme istenebilir. Operasyon gerekli görülüyor ise planlama için bilgisayarlı tomografi sonuçlarından faydalanılır.
Omuz kırıklarının çoğu kolun istirahate alınması ile tedavi edilebilir. Kırığın şekline göre kol askısı veya velpau bandaj yöntemi ile 3-6 hafta arasında kaynama sağlanabilir. Ayrışmış, kaynaması güç kırıklar ameliyat edilebilir. Ameliyatlı ve ameliyatsız geçirilmiş omuz kırıkları sonrası omuzda hareket kısıtlılığı ve ağrı görülebilir.Genel olarak kemik kaynaması sonrasında 15-25 seans süren fizik tedavi uygulanabilir. Hasta ortalama 3-6 ay içerisinde eski kondisyonuna kavuşur. Spor faaliyetlerine dönülmesi en az 6 ay sürmektedir.