Omuz Tendinitleri

Omuz içi rotasyon yapıcı manşet kasları ve omuz eklemine katılan pazı (biseps tendon) kasında oluşan iltihaplardır. Ağrılı ve hareket kısıtlayıcı olan omuz tendinitleri, genelde zorlu aktiviteler, düşme veya uzun dönem kronik travmalar sonrasında olur. Herhangi bir sebep olmaksızın omuz tendonları içerisinde kalsiyum kristallerinin birikmesi sonucu oluşan kalsifik tendinitte bu kapsamda değerlendirilebilir.

Hareket kısıtlılıkları, kolu kullanmada ve ağırlık kaldırmada kola yansıyabilen ağrılar vardır. Geceleri daha da belirginleşen bu ağrılar sancı ve yanma şeklinde olabilir. Hasta problemli omuz üzerinde yatamaz, pozisyon değişimlerinde ağrı ile uyanabilir.
Farklı açılarda omuz kuvvetleri test edilerek omuz kasları ayrı ayrı değerlendirilir ve şikayetin hangi tendonda olduğu belirlenir. Omuz kuvvetlerine ek olarak kas gücü ve hareket açıklıkları kontrol edilir. Kas gücü azalmış veya değişmemiş olabilir. Hastada güç kaybı olmasa dahi direnç ağrı yaratabilir.
İlk aşamada muayene ile tanı konularak tedavi verilebilir. Şikayetin tekrarlaması durumunda veya muayene sırasında başka bir problem hissedilirse ek tetkik istenebilir. Röntgende görülen kalsiyum kristalleri kalsifik tendinit için tanı koydururken, manyetik rezonans ile kaslarda ek problemler olup olmadığı anlaşılabilir ve tendinit tanısı kesinleştirilir.
Tendinit bir tendon iltihabıdır ve ilk tedavi istirahattir. Ağrı ve ödemi azaltmak için soğuk uygulama ve ağrı kesici ilaçlar kullanılabilir. İstirahat ve ilaç tedavisi sonrasında şikayette azalma olmazsa omuz içine PRP veya kortizon enjeksiyonları yapılabilir. Şikayetin devam etmesi durumunda fizik tedaviye başlanır. Geçmeyen kalsifik tendinitler dışında cerrahi seçeneği tercih edilmemektedir.